wtorek, 29 czerwca 2010

Sałatka z quinoa z cytrusowym dressingiem


Quinoa (komosa ryżowa) to jedna z tych rzeczy o których nigdy nie słyszałam w Polsce, a tu w Irlandii ciągle natykam się na przepisy z nią w telewizji albo w książkach kucharskich. Postanowiłam więc zdobyć i wypróbować :) Przepis na sałatkę pochodzi z książki "400 best ever budget recipes", w której zawsze można znaleźć coś interesującego.

SAŁATKA Z QUINOA Z CYTRUSOWYM DRESSINGIEM

Potrzebne będą:
  • 175 g komosy
  • sok z 2 limonek
  • sok z 1 dużej pomarańczy
  • ok. 6 łyżek oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 zielone chilli
  • sól
  • pół ogórka
  • 1 duży pomidor
  • 4 dymki
  • 2 łyżki świeżej mięty
  • 1 łyżka natki pietruszki
Komosę przepłukać na sitku, gotować ok. 10-12 minut. Odcedzić i odstawić do ostygnięcia. Oliwę wymieszać z sokiem z limonki i pomarańczy. Dodać drobniutko posiekane chilli i czosnek przeciśnięty przez praskę, doprawić solą. Ogórka obrać, przekroić wzdłuż i pozbyć się pestek. Pokroić z półcentymetrowe plasterki. Pozbyć się pestek z pomidora i pokroić w kosteczkę. Posiekać dymkę i zioła. Wymieszać wszystko z komosą, dodać dressing. (Moja uwaga - dressingu wyszło wg mnie trochę za dużo więc warto dolewać po trochu i sprawdzać smak).

Dla ilu osób: 6




In English:

QUINOA SALAD WITH CITRUS DRESSING

Quinoa is one of the things I've never heard about in Poland, but here in Ireland I keep stumbling upon recipes containing it all the time. So being curious, I decided to buy it and try it out :) The recipe comes from "400 best ever budget recipes".

You will need:
  • 175 g quinoa
  • juice of 2 limes
  • juice of 1 big orange
  • 6 tbsp olive oil
  • 2 cloves of garlic
  • 2 green chilli peppers
  • salt
  • half a cucumber
  • 1 big tomato
  • 4 spring onions
  • 2 tbsp fresh mint
  • 1tbsp parsley
Rinse quinoa under running water, transfer to pan, cover with water and cook for 10-12 minutes. Drain and set aside to cool. Mix together olive oil and juices of limes and orange. Add finely chopper chillies and garlic, season with salt. Cut the cucumber lengthways, scoop out the seeds and slice into 0,5 cm pieces. De-seed the tomato and chop into cubes. Finely chop the herbs. Add the veg and herbs to quinoa and mix well. Stir in the dressing (there was a bit too much of it for my taste but you'll just have to see).

Serves: 6

3 komentarze:

Kinga pisze...

No właśnie, w Polsce ciągle mało rozpowszechniona jest quinoa, a przecież nie tylko jest pyszna, ale pełna warości odzywczych, witamin i minerałów. Sałatka musi być pyszna. Jakiś czas temu robiłam podobną z ziołami, na którą przepis znalzałam w anglojęzycznej książce kucharskiej, jak zresztą i na 2 inne dania z quinoa. Przyznaję, że w polskich książkach przepisów na quinoa nie widziałam, poza kilkoma w internecie. Zatem czekam na kolejne dania z udziałem quinoa. Pozdrawiam.

Marta pisze...

Na pewno będę jeszcze eksperymentować z quinoa, bo bardzo mi smakowała! Następnym razem spróbuję zrobić coś na ciepło, dla porównania :)
A następny w kolejce do eksperymentów - bulgur :)

asieja pisze...

ja o komosie słyszałam wiele razy. ale to właśnie za sprawą kulinarnych blogów. sama nigdy jej jeszcze nie próbowałam..