wtorek, 25 maja 2010

Labraks (seabass) z imbirem, chilli i cebulką


Nigdy nie jadłam labraksa, w ogóle jem za mało ryb, poza łososiem, ale ostatnio próbuję trochę to zmienić :) Labraks (seabass) wydaje się być popularną ryba w Irlandii i Wielkiej Brytanii, choć dość drogą (przynajmniej tutaj). Ale rzucił mi sie ostatnio w oczy w sklepie, więc zakupiłam i wygooglałam przepis. Całkiem przyjemny i szybki. Na pewno do powtórzenia. A sama ryba bardzo mi smakowała.

LABRAKS Z IMBIREM, CHILLI I CEBULKĄ

Potrzebne będą:
  • 2 filety z labraksa, ze skórą
  • 2 cm imbiru
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryczka chilli
  • 2 dymki
  • odrobina sosu sojowego
  • olej do smażenia
Rybę oprószyć solą i pieprzem, naciąć skórę w 3 miejscach. Smażyć na rozgrzanym oleju około 5 minut skórą do dołu, aż będzie złocista. Obrócić i smażyć kolejną minutę. Ściągnąć z patelni i trzymać w cieple. Drobno posiekany wzdłuż ibir, chilli i czosnek w plasterkach smażyć w pozostałym oleju przez ok. 2 minuty, albo aż się zezłocą. Ściągnąć z ognia i dodać posiekaną wzdłuż dymkę. Nałożyć na rybę i skropić sosem sojowym.

Dla ilu osób: 2.




In English:

SEABASS WITH GINGER, CHILLI AND SPRING ONIONS

I never had seabass, I don't eat enough fish in general, except for salmon. But I'm trying to change it a bit recently :) Seabass seems to be very popular in Ireland and UK, but rather expensive (at least here). I saw it in the shop recently and decided to give it a go. I googled a recipe and here it is - nice and simple, will make it again for sure :)

You will need:
  • 2 seabass fillets, skin on
  • 2 cm of ginger
  • 1-2 cloves garlic
  • 1 red chilli pepper
  • 2 spring onions
  • a bit of soy sauce
  • oil for frying
Season the fish with salt and pepper and fry on hot oil for about 5 minutes skin side down until golden. Turn over and fry for another 1 minute. Transfer to plate and keep warm. Fry shredded ginger, chilli and thinly sliced garlic on remaining oil for 2 minutes, or until golden. Take off the heat and add shredded spring onions, then spoon over fish and sprinkle with soy sauce.

Serves: 2

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Strasznie smakowity. Gdyby tylko u nas takjie labraksy sprzedawali zaraz bym jakiegos nabyla. W co drugiej ksiazce kucharskiej mam tego labraksa.
thiessa

Marta pisze...

Właśnie dlatego mnie tak kusił ten labraks, bo pełno go w książkach kucharskich i programach kulinarnych w Irlandii :)

Just My Delicious pisze...

lubię, gdy na talerzu jest tak kolorowo!

asieja pisze...

podobają mi się te kolory
a ryba.. o tej nigdy przenigdy nie słyszałam..

Anonimowy pisze...

Ale fajne, lekko egzotyczne danie :)