poniedziałek, 8 czerwca 2009

Bułeczki cynamonowe - korvapuustit

Nie jestem wielką fanką słodyczy, więc rzadko cokolwiek piekę, ale bułeczki cynamonowe uwielbiam. Uwielbiam też Finlandię, a właśnie stamtąd się one wywodzą :) Po raz pierwszy robiłam je dziś w Irlandii, i wyszły mi inne niż zwykle, bardziej kruche. Nie wiem skąd ta różnica, może mąka jest tu inna? Sam przepis pochodzi stąd. Proszę zwrócić uwagę, że ilość mąki i cukru podana jest w mililitrach, a nie w gramach!

BUŁECZKI CYNAMONOWE - KORVAPUUSTIT

Potrzebne będą:
  • 25 g świeżych drożdży
  • 75 g masła lub margaryny
  • 300 ml mleka
  • pół łyżeczki soli
  • 50 ml cukru
  • 3/4 łyżeczki kardamonu (ja daję ciut więcej)
  • 750 ml mąki
  • 1 wybełtane jajko, do smarowania



Na nadzienie:
  • 100 g masła lub margaryny
  • 100 ml cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu (znowu daję więcej)

Pokruszyć drożdże do miski. Stopić masło, dodać mleko i podgrzać do ok. 37 stopni. Wlać na drożdże i wymieszać do rozpuszczenia. Dodać sól, cukier, kardamon i wymieszać. Stopniowo dodawać mąki i wyrabiać do czasu, aż nie ciasto nie będzie przylegać do miski (no nie wiem, u mnie zawsze przylega ;p). Oprószyć mąką, przykryć i zostawić do wyrośnięcia na pół godziny. W międzyczasie utrzeć składniki nadzienia. Po wyrośnięciu ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach mniej więcej 40x60 cm (mnie raczej owal wychodzi ;p). Posmarować równomiernie nadzieniem i zwinąć w rulon. Pokroić na równe kawałki i ułożyć na natłuszczonej blasze. Posmarować jajkiem. Piec około 10 minut w temperaturze 225 stopni. Na czas stygnięcia przykryć czystą ściereczką. Wychodzi ok. 20 - 25 bułeczek.
Ja zwykle część zamrażam i wyciągam po jednej do kawy :) Wystarczy włożyć na parę sekund do mikrofalówki i są prawie jak świeże ;)






In English:

CINNAMON ROLLS - KORVAPUUSTIT

I don't really like sweets too much, but I love these cinnamon rolls. I love Finland, too, and that's where they come from :) Today I made them in Ireland for the first time, and they turned out different than at home, I don't know why. Maybe the flour is different here or something. They're still brilliant though :) The recipe comes from this website, and as it's in English, there's really non need to copy it here.


Brak komentarzy: